"Rasyonel Seçmen Efsanesi III" ve Bir Tahmin Daha

Bu rasyonel seçmen olayı da içimde ne ukdeymiş. Bir türlü onunla ilgili şeyler yazmaktan vazgeçemiyorum.
Geçen yazımda CHP içinde bir tahminde bulunacağımı söylemiştim. Ama ondan önce AKP tahminimle ilgili bir noktayi hatırlatmam gerekiyor. O yazıda DTP faktöründen bahsetmemiştim. AKP'nin düşük oy almasına sebebiyet verecek bir olay varsa o da, Güneydoğu'da DTP'nin AKP'yi süpürmesidir. Genel kamuoyu yoklamaları AKP'nin 2007 seçimlerinde aldığı oyu Diyarbakır'da bu sefer alamayacağını söylüyor. Buna müteakip, ben genede AKP Diyarbakır'ı alamasada, genel oy oranını o bölgede koruyacağını düşünüyorum.
Neyse gelelim asıl meseleye, nolcak aslan sosyal demokratların durumu?
Bence CHP %25-26 arası oy alır. Baykal'da bunu büyük başarı olarak sunar ve CHP aynen devam eder. CHP özellikle İstanbul ve Ankara'da ki adaylardan kaynaklı yüksek oy oranları ile genel oy oranını yükseltir. CHP'nin seçim öncesi denediği islami açılımın hiç ama hiç işe yarayacağını zannetmiyorum. Tam tersi, bazı CHP'li seçmeni küstüreceğini düşünüyorum. Sonuçta ne olursa olsun, CHP'nin asıl sorunu liderliktir. Baykal halk nezdinde inandırıcılığını yitireli yıllar olmuştur. Doğru tespitler yaptığı olaylarda bile insanlar önyargı ile yaklaştığı için yanlış anlaşılmaktadır. "Algılanan gerçektir" diye sanki Baykal için söylenmiş bir laf vardır. İnsanlar öncelikle lafın doğruluğuna değil kimin söylediğine bakmaktadır. İşte bu yüzden Baykal sınıfta kalmaktadır.
Bu yazdıklarımdan Baykal giderse CHP tek başına iktidar olur anlamı çıkmamaktadır. CHP'nin çözmesi gereken çok sorun vardır ama bu ilkidir; ve öyle bir sorundur ki bu çözülmezse diğerleri hiç bir zaman çözülemez.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şarap Likörü ve Bozcaada

ÖZAL'IN MEZARI NEDEN AÇILDI (YA DA ENİŞTEM BENİ NİYE ÖPTÜ?)

Tali'nin Hikayesi