"Evet Ama Yetmez" in Vebali Ağır Olur Sonra

Anayasa değişiklikleri için sayıca az ama etkisi çok ve kamuoyunda 2. cumhuriyetçi veya liberal solcu olarak adlandırılan kişiler "evet ama yetmez" diye bir jargon kullanıyorlar.

Neymiş efendim, bu anayasa değişiklikleri ülkedeki demokrasiyi ileriye götürecekmiş ama daha yapılacak çok iş varmış. O yüzden bu değişiklikleri başlangıç olarak kabul edip devamının gelmesini bekleyeceklermiş.

Benim anlamadığım bu arkadaşlar mı çok saf yoksa ben mi çok fesatım.

Ben şu şekilde düşünüyorum, bu anayasa değişikliklerini kim yaptı; AKP yaptı. "Evet ama yetmez" deki değişiklikleri kimin yapması beklenecek, AKP'nin (hem şuan iktidar hem de ben seçimlerde iktidarı kaybedeceklerini düşünmüyorum). Peki zurnanın zırt dediği yere geldik; AKP bu istenilen ve beklenen değişiklikleri neden bu sefer de yapmadı. Muhalefet izin vermedi desem olmuyor. Muhalefeti pek takmadıkları ortada. Zamanları yoktu desem o da değil.

Acaba diyorum, AKP bu değişiklikleri kendi iktidarını zayıflatacağını düşündüğü için yapmamış olmasın?

Nedir bu istenilen değişiklikler, seçim barajının düşürülmesi, siyasi partiler yasasının değiştirilmesi, YÖK'ün üniversiteler üzerindeki egemenliğinin kaldırılması, dokunulmazlıkların sınırlandırılması. Hepsi de bir şekilde AKP'nin işine gelmeyen değişiklikler. Eğer gerçekten dertleri demokrasi olsaydı bunları değiştirirlerdi, muhalefette destekliyordu bu değişiklikleri ama gündeme bile getirmediler. Çünkü dertleri demokrasi değil.

İnsanların bir-iki değişiklikle gözünü boyayıp tam kontrolleri altına alamadıkları yargıyı HSYK ve Anayasa Mahkemesi üzerinden kontrol etmeye çalışıyorlar. Aynısını farklı bir yoldan 50 sene önce Demokrat parti de denemişti.

Esasında çok kaba bir taktik ama insanların bu oyuna nasıl geldiklerini bir türlü anlayamıyorum. Başta da dediğim gibi ya onlar çok saf yada ben çok fesatım.

Neyse yapacak bir şey yok, referandumda bence bir sürpriz olmazsa evet çıkacak, ülke demokrasiden bir adım daha uzaklaşacak ve bunun vebali de "Evet ama Yetmez" diyenlerde olacak.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şarap Likörü ve Bozcaada

ÖZAL'IN MEZARI NEDEN AÇILDI (YA DA ENİŞTEM BENİ NİYE ÖPTÜ?)

Tali'nin Hikayesi