Süleyman Yaşar ve Saçmalardan Seçmeler

Taraf gazetesinin ekonomi yazarı Süleyman Yaşar bugünkü yazısında Başbakan ve TOBB arasında ki polemikle ilgili yazmış. İş adamlarına kelimenin tam anlamıyla giydirirken Başbakanı yücelten bir yazı yazmış.

Ben yazarın son iki paragrafa kadar haklı olduğu konular olmakla beraber çok keskin bir iyi-kötü ayrımı yaptığını ve gerçekte o ayrımın o kadar keskin olmadığını düşünüyorum.

Son iki paragrafta ise kelimenin tam anlamıyla zırvalamış. Üzerine söylenecek çok şey var ama benim asıl değinmek istediğim nokta yazarın sondan bir önceki paragrafta söyledikleri "Peki, işadamları sağcı olarak bilinen Erdoğan ve Özal’la niye çatışıyorlar?" diye soruyor Süleyman Yaşar ve cevap olarak "Çünkü Erdoğan ve Özal, Müslüman değerlere sahip oldukları için emeğin sömürüsüne karşı çıkıyorlar." diyor. Acaba yanlış mı anladım diye cümleyi birden fazla kere okudum. Ama hayır yanlış anlamamışım, açık açık Erdoğan ve Özal'ın emeğin sömürüsüne karşı çıkmalarını müslüman olmalarına bağlıyor. Şimdi bu cümlenin neresinden tutsam bilemedim.

Birincisi, Özal ve Erdoğan'ın emeğin sömürüsüne karşı çıkan politikacılar olduğunu söyleyene ancak gülerler. Olaylara bu kadar da ideolojik bakılmaz, ayıp yani. Erdoğan ve Özal olsa olsa bu ülkede emeğin sömürüsünü yaygınlaştıran politikacılar olarak anılır.

İkincisi ve daha vahimi bu cümleden Erdoğan ve Özal'ın dışındakı politikacıların emeğin sömürülmesine ses çıkarmadıkları çünkü onların müslüman değerlere sahip olmadıkları anlamı çıkar ki bu cümlenin abukluğunun sınırları belirtmek için kelimeler yetersiz kalır diye düşünüyorum.

Süleyman Yaşar'ın bu yazdıkları samimi düşünceleri mi yoksa Erdoğan'ı öveceğim diye mi bu kadar saçmalıyor bilmiyorum ama biraz insaf ve vicdan lütfen.



http://taraf.com.tr/makale/10963.htm

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şarap Likörü ve Bozcaada

ÖZAL'IN MEZARI NEDEN AÇILDI (YA DA ENİŞTEM BENİ NİYE ÖPTÜ?)

Tali'nin Hikayesi