Melih Gökçek ve Bir Manipülasyonun Analizi

Ankara'da ki toplu taşıma araçlarına yönelik meşhur indirimden sonra malumunuz belediye başkanımız Melih Gökçek her bulduğu fırsatta ağlıyor. Sürekli olarak bir yandan şöyle zarar ediyoruz böyle zarar ediyoruz diye mağdur edebiyatı yapıyor diğer yandan seferlerin sayısını azaltmak zorunda kalacağız diyerek aba altından sopa gösteriyor.

Benim bütün bu açıklamalarda ilgimi çeken ise bugün Akşam gazetesine yaptığı açıklamanın bir bölümü oldu. Başkanımız diyor ki, "2003 ile 2010 arasında enflasyon farkı %124,5 ama buna karşılık Ankara Belediyesi'nin yapmış olduğu zam yüzde 85; yani enflasyonun yüzde 40 altında. Böyle olmasına rağmen fiyatların yarı yarıya düşürülmesi ister istemez bizi çıkmaza sokuyor".

Ben enflasyonun %124,5 artmasına takıldım ve TÜİK'in sayfasından enflasyon rakamlarıyla karşılaştırdım ve BİNGO sonuçta Melih Gökçek'in kullandığı rakamın yanlış olduğu ortaya çıktı.

Bir kere Gökçek 2003 yılının fiyatlarına dönüldü diyor ama doğrusu 2004 olacak çünkü 2003'te yapılan zam 1 Ocak 2004'ten geçerli olmuştu. Linki aşağıda, isteyen bakabilir.

O yüzden enflasyon hesabı yapılırken 2004'ten günümüze enflasyonu hesaplamak gerekir. Ben hesapladım bile, demiyorum çünkü hesaplanmışı var, TÜİK'in sayfasında 2003=100 olan endekse göre TÜFE bu süre içinde % 76 civarında ÜFE ise % 70 civarında artmış. Yani % 124,5 diye bir artış yok, kendisinin bu rakamını nereden hesapladığını bilen varsa ve söylerse sevinirim.

İkinci olarak belediyenin yaptığını iddia ettiği % 85 zam oranına takıldım. Bilet bedeli 90 kuruştan 185 kuruşa çıkmıştı. Bu da % 105 oranında zam demek. Kuvvetle muhtemeldir ki Gökeçek'in hesapladığı öğrenci biletlerine yapılan zam. Zaten Ankara'da herkes öğrenci ya, zammın gerçek maliyetinin böyle hesaplanmasında bir sorun olmaz !!!

Sonuç olarak Melih Gökçek rakamları çarpıtarak mağdur edebiyatı yapmaya çalışıyor ama gerçek rakamlar durumun öyle olmadığını gösteriyor.


http://arsiv.ntvmsnbc.com/news/246193.asp?cp1=1


http://www.aksam.com.tr/2010/03/10/haber/guncel/10372/ankaralilara_kotu_haber.html

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şarap Likörü ve Bozcaada

ÖZAL'IN MEZARI NEDEN AÇILDI (YA DA ENİŞTEM BENİ NİYE ÖPTÜ?)

Tali'nin Hikayesi