Bir Turnosol Kağıdı Olarak Selma Kavaf'ın Açıklamaları


AKP'nin kadından sorumlu bakanı Selma Kavaf verdiği röportajın bir yerinde eşcinselliği bir hastalık olarak gördüğünü ve eşcinsellerin tedavi edilmeleri gerektiğini söylemiş.

Bununla ilgili 2 gündür medyada yorumlar yapılıyor zaten. Genelde bakanın bu söylemi eleştiriliyor. İyi de yapılıyor.

Yalnız ben burada başka bir noktaya dikkat çekmek istiyorum. Bu olayın turnosol kağıdı etkisi yarattığını düşünüyorum. Eşcinsellere hastalıklık insan muamelesi yapmak, adını tam koyarsak, faşizan bir bakış açısıdır bence ve her kendini demokrat olarak adlandıran insanın karşı çıkması gereken bir durumdur.

Medyada benim görebildiğim kadarıyla özellikle kendini liberal olarak adlandıran ve ancak kendine liberal olan kimselerden bu konuda herhangi bir ses çıkmadı. Çok önemsememişlerdir bu açıklamaları, argümanını da doğru bulmuyorum. Çünkü yapılan ne olursa olsun insan hakları ihlalidir ve bu konuda çok! duyarlı olan insanlardan ses çıkmamıştır.

İkinci olarak iktidar partisinden benim duyduğum herhangi bir açıklama olmamıştır. Bir milletvekili veya bir il başkanı AKP'nin düşüncesinin tersi bir açıklama yaptığı zaman hız kaybetmeden açıklama yapan iktidar partisi bu durumda kendi bakanının söylediği laflar için bırakın özür dilemeyi biz öyle düşünmüyoruz bile dememiştir.

Sükutun ikrardan geldiği varsayımından ve AKP'nin geçmiş uygulamalarından (zina tartışması, içkili mekanların kent dışına çıkarılması vs.) yola çıktığımızda vardığımız nokta aynıdır; AKP, bakanının bu söyleminde bir gariplik görmemektedir. Bu da AKP'nin hep iddia edildiği gibi demokrat duruşa sahip bir parti olmadığını ancak ve ancak kendine demokrat olduğunu gösteren onlarca örnekten biridir.

AKP'nin Türkiye'de demokrasinin önünü açan parti olduğu görüşünün hala ve ısrarlı bir şekilde öne sürülmesinden ciddi anlamda sıkılmış durumdayım. Özellikle de liberallerin at gözlüğü bile diyemeyeceğim çerçevede olaylara bakıp yorumlaması artık kabak tadı vermeye başladı.



http://www.hurriyet.com.tr/pazar/14031207.asp?gid=59

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şarap Likörü ve Bozcaada

ÖZAL'IN MEZARI NEDEN AÇILDI (YA DA ENİŞTEM BENİ NİYE ÖPTÜ?)

Tali'nin Hikayesi