TRT - YÖK ve Çarpıtma

Yaklaşık 1 ay önce kanallar arası geçiş yaparken TRT'de haberlere rastladım ve izlemeye başladım. Ekranda "Üniversite öğrencilerine kolaylık" yazmışlar, haberi veriyorlardı. YÖK'ün üniversitelerle ilgili yeni bir değişikliğe gideceğini, böylece öğrencilerin hayatının daha da kolaylaşacağını söylüyordu. Acaba nasıl kolaylıklar düşünüyorlar derken, başladılar yeni kolaylıkları vermeye: İkinci öğretim öğrencileri derslerinde başarılı olurlarsa birinci öğretim harcı verebilecek, odü-boğaziçi gibi yabancı dille eğitim yapan üniversitelerin hazırlık sınıfında başarısız olan öğrenciler, başka üniversitelerin aynı bölümlerine geçebilecek.
Bi an şaşırdım çünkü bu konular zaten yıllardır üniversitelerde uygulanan prosedürlerdi. Acaba yanlış mı yapıyorlar haberi diye düşünürken bir iki değişiklikten daha bahsetti TRT, YÖK üniversitelerin bütçelerinden belirli bir bölüme el koyup kendisi bir araştırma fonu oluşturacak ve kendi uygun gördüğü projeleri destekleyecek ve yandal ve anadal konularında kararı artık üniversiteler değil YÖK verecek. Yani YÖK'ün üniversiteler üzerindeki etkisi artık daha fazla olacak.
Bunu duyunca tamam dedim, TRT burada tam bir dezenformasyon yapıyor,YÖK'ün yeni uygulamasının tepki çekmemesi için haberi çarpıtarak yanlış bilgi veriyor.
Ertesi gün gazetelerde bununla ilgili haberle çıkar diye düşünürken sadece haber7 bu uygulamayı TRT gibi çok olumlu bir şekilde vermiş.
http://www.haber7.com/haber/20091119/YOKun-devrim-niteligindeki-yeni-taslagi.php

Bunun üzerine ne denir bilmiyorum, YÖK'ün ve TRT'nin yaptıklarının artık ne boyutlara geldiğini gösteren çok güzel bir örnek olay bu.
Eskilerin deyişiyle, "Bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete"

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şarap Likörü ve Bozcaada

KAPİTALİZM NE KAHVE İSTER NE KAHVEHANE, KAPİTALİZM HERŞEYİ İSTER STARBUCKS BAHANE!

Tali'nin Hikayesi