Gürsel Tekin ve Hayal Kırıklığı


Dün televizyon kanalları arasında dolaşırken SKY Türk'te Enver Aysever'in programında CHP İstanbul il başkanı Gürsel Tekin'e rastladım. Bilmeyenler için burada bir parantez açmak istiyorum, Gürsel Tekin şu an da CHP içinde Kemal Kılıçdaroğlu ile birlikte yükselen yıldız. Özellikle medya da çokça yer buluyor ve CHP'nin bazılarına göre halka açılma (o ne demekse) projesinin mimarı olarak görülüyor. Kısaca, Deniz Baykal'dan sıtkı sıyrılanlar ama CHP'den umudunu kes(e)meyenler için bir anlamda yürek ferahlatıcı kişi olarak bakılıyor.
İzlemeye başladım ve kelimenin tam anlamıyla sükut-u hayale uğradım. Çünkü konuşmaları tam anlamıyla 30 yıldır duyduğumuz klasik siyasetçi tarzı. Deniz Baykal'ın ne kadar demokrat olduğunu, CHP'nin şu an en demokrat parti olduğunu, karşıt fikirlerin çok rahat parti içinde ifade edilebildiğini gerçekten bunlara inanıyor gibi anlatıyor. Kimse tabi ki ondan genel başkanı hakkında olumsuz söz söylemesini beklemiyor ama kantarında bir topuz var ya. İnsaf biraz yani, insanların gözünün içine baka baka böyle de denmez ki.
Mesela kadınlarla ilgili söz açılınca, bu konuda da en ileri partinin uzak ara CHP olduğunu söylüyor. Bir insaf da burada, en basitinden kadın milletvekili oranlarına bile bakılsa gerçeğin öyle olmadığı görülüyor; AKP % 8, CHP %9, MHP %2, DTP %45.
İnsanları salak yerine koymanın ne anlamı var anlamıyorum. Benim izlediğim kısımlarda Sayın Tekin hangi konu olursa, en iyisini biz yaparız modunda. Herhangi bir öz eleştiri yapmıyor. Klasik politikacı derken tam da bunu kastediyordum.
Bir örnek daha vermek gerekirse, sunucu CHP'de daha üst görevler almak istiyormusunuz diyor, Sayın Gürsel'in cevabı: İstanbul il başkanlığı zaten çok üst düzey, çok onurlu bir görev, başka bir yerde gözüm yok diyor. Şimdi bu lafa ne denir bilmiyorum. Bu laflara inanan oluyor mu bilmiyorum ama ben hiç inanmadım.
Mesela bir örnek daha vereceğim (dayanamıyorum artık nasıl hayal kırıklığı yaşamışsam), Başbakanı CHP'ye cibilliyetsiz dedi diye doğal olarak eleştiriyor. Eleştiriyorda nasıl eleştiriyor. Vay efendim bu parti Atatürk ve İnönü'nün partisiymiş. O yüzden böyle konuşamazmış. Nasıl yani, CHP Atatürk'ün ve İnönü'nün partisi olmasa böyle konuşabilir mi Başbakan o zaman. Yani MHP'ye cibilliyetsiz dense sorun yok. Böyle saçma bir eleştiri olur mu Allah aşkına.
Klasik, ben hep doğrusunu bilirim, ben neylersem güzel eylerim, hiç hata yapmam, hiç özeleştiri yapmam tarzı politikacılardan sıtkım sıyrıldı artık.
Daha fazla klasik politikacı görmek istemiyorum ama yeni dedikleri de hep eski çıkıyor nedense.
Umarım bu böyle fazla gitmez.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şarap Likörü ve Bozcaada

Tali'nin Hikayesi

KAPİTALİZM NE KAHVE İSTER NE KAHVEHANE, KAPİTALİZM HERŞEYİ İSTER STARBUCKS BAHANE!